27 december 2006

Julhelgen 2006

Min pappa, som också är Bobos morfar, fyller på juldagen. Det gör att julen hos oss alltid varar i två dagar and I love it. För även om vi kör en avslappnad jul och att termen "inte så många julklappar i år" verkligen funkar så gillar jag att hänga omkring familjen i så långa portioner som möjligt.

Grymma föräldrahemmet innehöll den här julhelgen mina två föräldrar, mina tre yngre syskon, min låtsasbror, en systerson och en hund. Och så min lilla familj förstås.

PC250087

Ungefär det här hände på julafton: grötfrukost, sen en sväng för att träffa Bobos farbröder och kusiner, inget Kalle Anka (för hur många gånger har man inte sett det?) sen tillbaka hem till stora ombonade huset där vi åt julmat och så småningom delade ut julklappar. Det var andra året vi körde med Secret Santa-system och jag tror alla var lika nöjda som jag. Jag gav min syster ett ugglehalsband från Urban Outfitters och fick ett ansiktsbehandlings-kit av min mamma.

Min son sov igenom nästan hela paktetöppningen och när han vaknade var han måttligt intresserad av själva paketen. Förutom snörena förstås. Han fick hur som helst bara skitbra grejer; mest sommarkläder inför resan och leksaker.

PC240069

Sen chillade vi mest hela kvällen. Vi spelade min efterskottsfödelsdagspresent, sällskapsspelet Retro som var riktigt kul. Särskilt rolig var däremot inte Borat som vi kollade sen. Men mer om det på annan plats.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va söt han är! Det har jag förståss redan fått veta från vår gemensamma vän M. Ha en underbar resa nu!

Anonym sa...

Ja, han är verkligen helt gorgeous. Är det du med så fin frisyr bakom?

Rebecca sa...

Tack Mia!

Och ja, det är jag aka Åsa Jinder :)

Svenny sa...

Va han ar lik mor sin. Lika fina bada tva ar ni.