13 december 2007

"Tittut"

Fånig bild på mig, men det bjuder jag på för att sonen är så rolig i den.

Jag har tappat bort mina gamla glasögon, så jag lånade hem några nya modeller och passade på att fota dem för att få hjälp med beslutet. Det här är bara en av typ 15 bilder som är tagna samma lördagsmorgon och ja, jag kör blue steel-min på dem alla. Den min som min man brukar kalla "sminkläppar".

Bobo satt i mitt knä ett tag och är med på vissa av bilderna. Men han tröttnade rätt snabbt och började leka i bakgrunden. En favoritlek han har är att backa in i ett skåp och stänga dörren samtidigt. Han säger "hejdå" och tror att han är helt osynlig. Det är roligt för vissa gånger syns hela han, andra gånger syns bara tårna eller ett öga som kikar fram ur garderobsmörkret

Jag märkte inte riktigt vad han höll på med bakom mig men när jag tog en av glasögonbilderna lyckades jag uppenbarligen fånga min sons framhoppande ur skåpet. Se nedan, och notera hur hans mun är formad i ett pipigt "titt-uuuuut" (som mest låter titt-it när han säger det).

testa glasögon

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Helt underbart!

Anonym sa...

"Jag dör" är nog en uttjatad fras från mig, men faktiskt: han är skadligt söt.

Rebecca sa...

mm, han är så härlig. I morse vaknade han med ett "flygplan". Satte sig rakt upp i sängen direkt från sovande och bara "plygpla"