30 december 2007

Bobos brallor

Nu var det aldrig meningen att det här skulle bli en "kolla vad gullig min unge är"-sida. Både barnet och föräldraskapet har sina jobbiga sidor också. Kanske skriver om det en annan gång. Men just idag vill jag berätta om Bobos gulligaste ord just nu: byssor.

Han pratar om och pekar på byxor hela tiden. Som idag när vi var på café och några gäster sa hej hej till Bobo och han pekar på sina ben och bara "byssor".

Eller när han kom till gårdagens släktkalas och utan att säga hej 1) drar upp tröjan och visar magen och 2) pekar på benen och säger byssor.

Ovanför vårt skötbord hänger en tvättlina och när det hänger Bobo-byxor där samtidigt som vi byter blöja blir han jätteglad. "Byssor. Oppa" säger han och hoppas trånande att hans byxor ska kunna hoppa ner till honom.

Hoppa är ett annat favoritord förresten. Igår ville han t ex att ett spaghettistrå skulle hoppa ner från tallrikskanten ner i skålen.

1 kommentar:

jo sa...

Alltså: till och med jag tycker det är gulligt med barn när jag läser det här inlägget. Och jag tycker egentligen verkligen inte om barn. Kanske hjälper det till lite att jag ju faktiskt träffat Bobo och kan föreställa mig honom säga detta... Byssor.