16 september 2009

Maskeradvecka

Förrförra veckan hade vi ett litet utklädningstema varje dag.

Vi började hemma hos lekkompis A. där Bobo körde Pippi-dräkt ovanpå ballerinakjol. Notera Djungelboken-plåster i pannan efter att en fallolycka på ett barnkalas.

Bobo's fancy dress week

Efter Pippi åkte polisjackan på. Jag var särskilt förtjust i den klassiska lustiga näsa-mustasch-kombon.

Bobo's fancy dress week

På lördagen åt vi, som resten av landets barnfamiljer, på Mcdonalds och blev målade i ansiktet som tack för bidraget. Jag försökte in i det längsta ljuga om att "Spajdermän"-färgen var slut men den gick han inte på. Jag hatar Spiderman-trycket och försöker in i det längsta förbjuda det i vårt hem. Men här smälte jag lite.

Bobo's fancy dress week

Sen åkte vi hem och testade peruker inför mamman och pappans maskerad.

Bobo's fancy dress week

På lördag ska vi på barnkalasmaskerad. Jag frågade vad Bobo ville ha på sig och han svarade snabbt: "klänning, väst, snygga skor, hår i tofs och en väska"

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag ville bara skriva ett långt naaaw. Bobo får mig att vilja ha barn. Nu.

annalin sa...

Alltså.
Nu borde det komma ett nytt inlägg faktiskt.

annalin sa...

Nu har jag väntat uthålligt i ytterligare 2 år. TROR vardagsbloggen ryker ur min reader nu.
Men den gamla-vanliga är kvar!

Allt gott!/A