14 juni 2008

Avancerade ord

I morse tog jag fram ett par nya svarta strumpor till Bobo. Han pekade på dem och sa dödskalle. Och mycket riktigt, trycket på sidan är en vit dödskalle. Jag hade bara ingen aning om att han kunde det ordet.

Jag återgav just denna händelse för min man. Vi konstaterade att vår son kan rätt avancerade ord och ofta droppar dem helt utan förvarning. Samtidigt satt Bobo och kollade på Stora maskiner och pekade och sa: gaffeltruck. Gaffeltruck?! Så jävla avancerat.

Här har vi honom förresten. Bilden tagen tidigare idag då vi röjde runt inne på leksaksaffären.

DSC00608

Notera två av mammans favoriter: de knallgula jeansen och den nyklippta frisyren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla tuff kille!

Anonym sa...

Jag har mentalt sagt "men åh" åtta-tie gånger under tiden jag läst ikapp här (har glömt kolla på ett tag).